ГАЗОВ ИНЖЕКЦИОН НА АВТОМОБИЛ С МЕХАНИЧЕН ИНЖЕКЦИОН!
Високите цени на течните горива, все
по-големите мощности на автомобилите и наличието на множество системи за
газификация, карат голяма част от собственици на автомобили да монтират газови
уредби на колите си. Обикновените вакуумни уредби са подходящи за карбураторни
и моноинжекционни автомобили, но за автомобилите с многоточково впръскване те
не са подходящи. Обедняването на гориво-въздушната смес в по-големия по обем
всмукателен колектор на тези автомобили е причина за самовъзпламеняването й,
което може да причини сериозни повреди – на дебитомера, МАР сензора,
свързващите гумени въздуховоди, дори да спука всмукателния колектор, ако е
пласмасов. Поради това на тези автомобили трябва да се монтира газова
инжекционна уредба. При електронно управление на бензиновите дюзи свързването
на газовия инжекцион с бензиновия е лесно решим проблем и данните за
бензиновите времена от програмата на бензиновия компютър, чрез добавяне на
корекционни коефициенти, се ползват от газовия компютър за управление на
газовите дюзи. Не така седи въпросът при автомобилите с механичен инжекцион.
При тях липсва компютър, горивото се впръсква едновременно от всички дюзи (т.нар.
“full group”), а не последователно и количеството му се регулира посредством
налягане, а не по електричен път. Монтирането и настройката на газов инжекцион
на такива автомобили е сериозно предизвикателство, с което успешно се справяме.
Пътният тест показа разход на газ 12,5 л/100
км на автомобил 2000 куб.см., 122 к.с. без да се отразява на мощността.
Коментари
Публикуване на коментар