ГАЗОВ ИНЖЕКЦИОН НА АВТОМОБИЛ С МЕХАНИЧЕН ИНЖЕКЦИОН!



Високите цени на течните горива, все по-големите мощности на автомобилите и наличието на множество системи за газификация, карат голяма част от собственици на автомобили да монтират газови уредби на колите си. Обикновените вакуумни уредби са подходящи за карбураторни и моноинжекционни автомобили, но за автомобилите с многоточково впръскване те не са подходящи. Обедняването на гориво-въздушната смес в по-големия по обем всмукателен колектор на тези автомобили е причина за самовъзпламеняването й, което може да причини сериозни повреди – на дебитомера, МАР сензора, свързващите гумени въздуховоди, дори да спука всмукателния колектор, ако е пласмасов. Поради това на тези автомобили трябва да се монтира газова инжекционна уредба. При електронно управление на бензиновите дюзи свързването на газовия инжекцион с бензиновия е лесно решим проблем и данните за бензиновите времена от програмата на бензиновия компютър, чрез добавяне на корекционни коефициенти, се ползват от газовия компютър за управление на газовите дюзи. Не така седи въпросът при автомобилите с механичен инжекцион. При тях липсва компютър, горивото се впръсква едновременно от всички дюзи (т.нар. “full group”), а не последователно и количеството му се регулира посредством налягане, а не по електричен път. Монтирането и настройката на газов инжекцион на такива автомобили е сериозно предизвикателство, с което успешно се справяме.









Пътният тест показа разход на газ 12,5 л/100 км на автомобил 2000 куб.см., 122 к.с. без да се отразява на мощността.
 

Коментари

Популярни публикации от този блог

Шум в скоростната кутия!

Състав на спирачни течности